Annuleren van afspraak en NO SHOW

Annulerings- & No-showbeleid – L.U.X. Haarstudio


Bij L.U.X. Haarstudio reserveren we onze tijd speciaal voor jou. We werken op afspraak en vinden het belangrijk dat iedereen weet waar hij of zij aan toe is. Hieronder lees je ons annulerings- en no-showbeleid:


1. Annuleren tot 24 uur van tevoren

Je kunt je afspraak tot 24 uur voor de afspraak kosteloos annuleren of verplaatsen.
Afmelden kan telefonisch (voicemail inspreken) of per e-mail.


2. Annuleren binnen 24 uur

Bij annuleren binnen 24 uur brengen we 50% van de behandeling in rekening.
We doen altijd ons uiterste best om jouw plekje alsnog op te vullen.
Lukt dat, dan vervalt (een deel van) het bedrag. Je ontvangt hierover aan het einde van de dag bericht.


3. No-show (niet komen opdagen)

Verschijn je niet op je afspraak zonder af te melden, dan rekenen we 100% van de behandeling.
Check of je een bevestigingsmail en een herinnering (48 uur vooraf) hebt ontvangen. Zo voorkom je misverstanden.


4. Iemand anders sturen mag

Kun je niet komen? Je mag gerust iemand anders in jouw plaats sturen. In dat geval worden er geen kosten gerekend.


5. Ziek of twijfel

Voel je je niet lekker of weet je niet zeker of het gaat lukken? Bel of mail ons zo snel mogelijk.
Hoe eerder je het laat weten, hoe groter de kans dat we je plekje kunnen opvullen.


6. Geen uitzonderingen

Ons beleid geldt voor iedereen, ook voor vaste klanten.
Zo houden we het eerlijk, helder en consequent.



Kort samengevat:

24u van tevoren = gratis annuleren

< 24u = 50% tenzij opgevuld

No-show = 100%

Iemand anders sturen = geen kosten

Ziek = liever vroeg bellen dan te laat

Geen uitzonderingen, beleid is voor iedereen gelijk.


Stuur een bericht:

Contact us any time

Later dan 24 uur van te voren:

bel ons:

Salon Gouda Salon Nieuwerkerk aan den IJssel

Annuleren binnen 24 uur

We begrijpen dat plannen kunnen veranderen. Daarom kun je je afspraak tot 24 uur van tevoren kosteloos annuleren of verplaatsen.
Annuleer je binnen 24 uur, dan rekenen we 50% van de behandeling.
Als we jouw plekje kunnen opvullen, vervalt dit bedrag.
Je kunt bellen (en eventueel voicemail inspreken) of mailen. Ook mag je gerust iemand anders sturen in jouw plaats.

No show

Verschijn je niet op je afspraak zonder af te melden, dan brengen we 100% van de behandeling in rekening.
Check of je onze bevestigingsmail hebt ontvangen én dat je 48 uur vooraf een herinnering krijgt.
Heb je niets ontvangen? Kijk je spammap even na of neem contact op, dan controleren we je contactgegevens.

Veelgestelde vragen over annuleren & no-shows




1. Waarom rekenen jullie annuleringskosten?


We reserveren onze tijd speciaal voor jou. Wanneer een afspraak kort van tevoren wordt geannuleerd, kunnen we dat plekje vaak niet meer invullen. In plaats van dit als bedrijfsrisico door te berekenen in hogere prijzen voor iedereen, kiezen we ervoor de kosten alleen in rekening te brengen bij degene die de afspraak heeft geannuleerd. Zo houden we onze prijzen eerlijk voor alle klanten.


2. Wat gebeurt er als ik mijn afspraak op tijd annuleer?


Als je meer dan 24 uur van tevoren annuleert of verplaatst, betaal je niets.


3. Wat als ik ziek word of me niet goed voel?


We snappen dat niemand ziek wordt met een agenda in de hand.
Toch vragen we je om zo vroeg mogelijk af te bellen of te mailen, ook als je nog niet zeker weet of je kunt komen. Zo kunnen wij eventueel je plekje vrijgeven.

Voel je je de volgende dag toch beter? Dan kun je altijd opnieuw bellen, als er plek is, plannen we je graag weer in. Zo voorkom je dat je kosten moet betalen en help je ons eerlijk plannen.


4. Wat als ik binnen 24 uur moet annuleren?
Dan rekenen we 50% van de behandeling. Maar: als we jouw plekje kunnen opvullen, vervalt (een deel van) dit bedrag.


5. Wat als ik helemaal niet op kom dagen?
Dan brengen we 100% van de behandeling in rekening. Zo houden we het eerlijk voor ons team én andere klanten.


6. Hoe laat ik weten dat ik niet kan komen?
Je kunt ons bellen en eventueel een voicemail inspreken, of een e-mail sturen, het liefst zo snel mogelijk. Hoe eerder je het meldt, hoe groter de kans dat we je plekje kunnen opvullen.


7. Mag ik iemand anders sturen in mijn plaats?
Ja, dat mag zeker!
Als je zelf niet kunt komen, mag je gerust iemand anders sturen voor jouw afspraak. Geef het even door, zodat we weten wie we kunnen verwachten. Op die manier hoef je niets te betalen en blijft onze agenda netjes gevuld.


8. Kan ik het bedrag later alsnog verrekenen of kwijtschelden?
We zijn flexibel waar het kan, maar hanteren dit beleid om eerlijk en duidelijk te blijven naar iedereen. Als we je plek hebben kunnen opvullen, vervalt de kostenregeling vanzelf.


9. Ik kom altijd en ben het nu een keer vergeten. Wat nu?
We waarderen het enorm dat je zo loyaal bent en snappen dat er eens iets mis kan gaan.Toch rekenen we bij een no-show het volledige bedrag, ook als dit de eerste keer is. De tijd is voor jou gereserveerd en kan op dat moment niet meer ingevuld worden.
We hopen op je begrip, dit beleid zorgt ervoor dat we onze prijzen eerlijk kunnen houden voor iedereen.


10. Ik zeg nooit af, dus waarom moet ik nu betalen?
We waarderen het natuurlijk enorm als iemand altijd zijn afspraken nakomt.
Toch reserveren we voor elke klant tijd in onze agenda. Als je niet komt opdagen of te laat annuleert, kunnen we die tijd niet meer invullen. Dat kost ons direct omzet.
Daarom geldt dit beleid voor iedereen, ook als je normaal altijd op tijd bent.

Natuurlijk doen we ons uiterste best om je plekje alsnog op te vullen. Lukt dat, dan vervalt (een deel van) het bedrag. Op die manier blijven we eerlijk naar iedereen én klantvriendelijk waar dat kan.